با تمام توان سرمايه‌گذاري كنيد-قسمت دوم
آموزش دربازار سرمایه و برند
آموزش سرمایه گذاری و برندینگ

 راه‌هاي زيادي براي رسيدن به اين هدف وجود دارد كه تا حدودي به نوع سرمايه‌گذاري‌هاي شما و يا به مدت زماني كه مي‌خواهيد آن سرمايه‌گذاري را حفظ كنيد بستگي دارد. 

برون‌سپاري كنيد...
در هر شرايطي كه باشيد، بايد از تمام امكانات موجود استفاده كنيد، تا ماليات‌ها و كارمزدهاي كارگزاري را به تاخير بيندازيد و يا كاهش دهيد. با اين كار قدرت بهره مركب را تحت كنترل خود در‌مي‌آوريد تا چندين درصد به نرخ بهره ساليانه خود اضافه كنيد ـ بدون آنكه مجبور باشيد يك تصميم سرمايه‌گذاري موفق اتخاذ كنيد. 
چه چيزي را بايد به ديگران واگذار كنيد؟ حتي اگر داراي گواهينامه بانكداري هستيد و جايگاهي در بورس سهام (يا كالا) داريد، باز هم لازم است تا برخي از امور سرمايه‌گذاري خود را به ديگران بسپاريد.
برخي افراد تصور مي‌كنند كه بازكردن حساب نزد شركت‌هاي كارگزاري يا حساب بانكي به عنوان واگذاري امور محسوب مي‌شود. اما در اصل اين گونه است كه: شما كسي را استخدام مي‌كنيد (آيا مي‌دانيد چه كساني هستند؟) تا از سرمايه شما مراقبت كنند. آيا هنگامي كه پول خود را مي‌خواهيد آماده خواهد بود؟ بانك و شركت‌هاي كارگزاري ورشكست مي‌شوند. بله، شما بيمه هستيد... اما چه مدتي به طول مي‌انجامد تا سرمايه خود را پس بگيريد؟
به هر اندازه كه از ثروت بيشتري برخوردار باشيد و كارهاي شما پيچيده‌تر باشد، بايد حجم بيشتري از كارهاي خود را به ديگران واگذار كنيد. ممكن است لازم باشد تا چند وكيل، حسابدار، مشاور مالياتي، شركت اماني و مشاوران ديگري را انتخاب كنيد. 
هنگامي كه اقدام به خريد مي‌كنيد، تا چه ميزاني خريد مي‌كنيد؟ هنگامي‌كه سرمايه‌گذار خبره، سرمايه‌گذاري مناسب و منطبق با معيارهايش را مي‌يابد، تا آنجا كه توانايي دارد مي‌خرد. تنها محدوديت او، مقدار پولي است كه در دسترس دارد. در نتيجه موجودي سهام او متمركز است و متنوع نمي‌باشد.
با تخصص پيدا كردن در حوزه مناسب سرمايه‌گذاري خود، تمام سرمايه‌گذاري‌هاي شما در زمينه‌اي مشابه خواهد بود. به اين‌ترتيب شما نمونه رايج تنوع بخشي را به طور كلي از سيستم سرمايه‌گذاري خود حذف كرده‌ايد. با اين حال، بدون توجه به رويكردي كه براي سرمايه‌گذاري خود اتخاذ كرده‌ايد، شما بايد قوانيني را براي آنچه كه «حجم سرمايه‌گذاري» خوانده مي‌شود، ايجاد كنيد. به عبارت ديگر، چه ميزان از پورتفوليوي سهام خود را به هر يك از سرمايه‌گذاري‌ها اختصاص مي‌دهيد؟ در صورتي كه اين ميزان براي سرمايه‌گذاري‌هاي مختلف متفاوت است، علت آن چيست؟
«حجم سرمايه‌گذاري» به نوعي، علت اصلي ايجاد اعتماد به نفس در مورد كاري است كه انجام مي‌دهيد. هنگامي كه به سطحي مي‌رسيد كه با ديدن قيمتي مناسب، آن را تشخيص مي‌دهيد، در اين شرايط كاملا خوشحال و آسوده هستيد تا بهترين عملكرد را داشته باشيد.
راه‌هايي براي حفاظت از سبد سهام 
چگونه از پرتفوليوي سهام خود در برابر بحران‌هاي معمول همچون بحران‌هاي بازار، محافظت مي‌كنيد؟ هنگامي‌كه بنيان‌گذاران شركت مديريت سرمايه‌گذاري بلندمدت سيستم خود را ايجاد كردند، عاملي كه آن را رويدادهاي «ده سيگما» ناميدند، را مورد توجه قرار ندادند، از آنجا كه از لحاظ آماري به حدي غير محتمل بود كه آنها نگراني چنداني در مورد آن نداشتند.
هنگامي كه بحران مالي آسيا در سال 1997 به سرعت با قصور در پرداخت بدهي توسط روس‌ها در سال 1998 ادامه پيدا كرد، اين شركت با دو رويداد ده سيگماي پي در پي مواجه شد و ورشكست شد. 
رويدادهاي ده سيگما ممكن است غير محتمل باشند، اما به اين معنا نيست كه آنها غير ممكن هستند. سرمايه‌گذار خبره سبد سهام و روش سرمايه‌گذاري خود را به گونه‌اي طراحي كرده است كه حتي در بدترين شرايط بازار مي‌تواند به حيات خود ادامه دهد.
اگر بازار در طول شب سقوط كند آيا فرداي آن روز شما حاضر به سرمايه‌گذاري هستيد؟ شما بايد سيستم خود را به گونه‌اي طراحي كنيد كه پاسخ شما به اين پرسش مثبت باشد!
اولين كاري كه بايد انجام دهيد، تصديق اين موضوع است كه هر چيزي ممكن است در بازارها رخ دهد. چند نمونه از بدترين موارد را در ذهن داشته باشيد. سپس از خود بپرسيد: در صورتي كه هر كدام از اين موارد رخ دهد، تا چه حد تحت تاثير قرار مي‌گيريد و چه كاري انجام خواهيد داد؟
همانطور كه ديديم يكي از تدابير حفاظتي شوارتز در برابر چنين ريسك‌هاي تاثيرگذار، توانايي او در اقدام فوري است؛ همانطور كه در بحران مالي سال 1987 عمل كرد، زماني كه حتي اغلب سرمايه‌گذاران متخصص نتوانستند هيچ‌گونه عكس العملي نشان دهند.
محافظ اصلي سرمايه‌گذار خبره و اين مورد درباره بافت و شوارتز نيز صادق است ـ استفاده با درايت آنها از ابزار اهرم مي‌باشد. هر بار كه بازار سقوط مي‌كند، داستان‌هايي در مورد افرادي مي‌شنويم كه حتي زندگي خود را از دست مي‌دهند، زيرا بيش از حد به ابزار اهرم متكي بوده‌اند. سرمايه‌گذار خبره به هيچ وجه خود را در چنين شرايطي قرار نمي‌دهد. شما بايد از الگوي او پيروي كنيد حتي اگر اين كار به معناي زير پا گذاردن يكي ديگر از پندهاي مشهور در وال‌استريت باشد: هميشه با حداكثر توان سرمايه‌گذاري كنيد.
منبع: www.bourse24.ir 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 148
بازدید کل : 5563
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar

نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد
نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد